Εκδόσεις






ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

ΙΩΑΝΝΑ Η. ΜΑΣΤΟΡΑ, BAM.Ed., PhD

    ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ
  ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ, ΣΥΓΓΡΑΦΗ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ


1.    Μάστορα, Ι. (2012) Η Ιστορία της Ολυμπιακής Παιδείας-Το Ολυμπιακό Ιδεώδες ως Μορφωτική πράξη - Ιστορική κι Επιστημολογική Ερμηνεία, Εκδόσεις Αρναούτη, Όμιλος Κύκλος, Αθήνα

Παρουσιάζει την Ιστορία της Ολυμπιακής Παιδείας, τις θεμελιώδεις αξίες κι αρχές της Ολυμπιακής φιλοσοφίας και του πρωταρχικού στόχου του Ολυμπιακού Κινήματος, όπως αυτός προσλαμβάνεται και καταγράφεται από τους ηγέτες και τους ερευνητές του Ολυμπισμού. Εξετάζει το ιστορικό και φιλοσοφικό πλαίσιο μέσα στο οποίο γεννήθηκαν και θεμελιώθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στον αρχαίο κόσμο, καθώς και το πλαίσιο μέσα στο οποίο επανιδρύθηκαν οι αγώνες και θεμελιώθηκε το σύγχρονο Ολυμπιακό Κίνημα και οι αρχές του. Επιπλέον, καταγράφει κι ερμηνεύει την πολιτιστική κι εκπαιδευτική διάσταση των αγώνων και την οικουμενικότητά τους. Διερευνά τη σχέση μεταξύ Ολυμπιακής Φιλοσοφίας και πράξης στο σύγχρονο αθλητικό γίγνεσθαι. Εξετάζει ποια στοιχεία από το ιδεολογικό πλαίσιο του Ολυμπισμού δεν εφαρμόζονται στον σύγχρονο αθλητισμό και στην πραγματικότητα των Ολυμπιακών Αγώνων. H κρίση του Ολυμπιακού Κινήματος και του αθλητισμού ευρύτερα συσχετίζεται με την ανάγκη του επαναπροσδιορισμού των αγώνων και την εκπαιδευτική τους επένδυση. Παρουσιάζονται έρευνες που τεκμηριώνουν τον αντίκτυπο της κρίσης αυτής στην ηθική ανάπτυξη των νέων και αναδύουν την ανάγκη της καλλιέργειας των αθλητικών αξιών και την καθιέρωση της αθλητικής αγωγής και παιδείας. Παρουσιάζεται η ιστορική εξέλιξη των πιο αντιπροσωπευτικών προγραμμάτων Ολυμπιακής αγωγής σε διηπειρωτικό επίπεδο κι ερευνάται η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής ενός παγκόσμιου πολύ-πολιτισμικού μοντέλου.  Το βιβλίο προλογίζουν η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, η Εθνική Επιτροπή της UNESCO, η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων και ο Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τ. Αντιπρύταννης Αντώνιος Δανασσής Αφεντάκης.



2. Μάστορα, Ι. Επιμέλεια (2004) «Ο Σύλλογος - το Ζωντανό κύτταρο του Αθλητισμού», Διεθνές Ίδρυμα Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας, Έκδοση Υπουργείου Πολιτισμού, Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, ΑΒΑΚΙΟ, Αθήνα
Επιμέλεια, διεύθυνση έκδοσης και συμμετοχή στη συγγραφή του εγχειριδίου. Συγγραφική ομάδα με αλφαβητική σειρά: Ν. Γαβαλάς, Χ. Καμπίτσης, Γ. Λιβέρης, Π. Λινάρδος, Ι. Μάστορα, Ι. Μουρατίδης, Δ. Παπαναγιώτου, Φ. Σκύφτας, Η. Σπορίδης. Απευθύνεται στους αθλητικούς συλλόγους (παράγοντες, προπονητές, κριτές, αθλητές) και προτείνει στρατηγικές και τεχνικές για την προαγωγή του αθλητικού πνεύματος στην πράξη. Επίσης, παρουσιάζει παραδείγματα φιλάθλου πνεύματος και προτάσεις για την πρόληψη των αντιαθλητικών συμπεριφορών. Το βιβλίο διανεμήθηκε σε αθλητικούς συλλόγους της Ελλάδας.



3.  Μάστορα, Ι. Επιμέλεια (1998) Οδηγός Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας για Εκπαιδευτικούς, Ίδρυμα Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας, ΑΒΑΚΙΟ, Αθήνα
Επιμέλεια συγγραφής και καθοδήγηση της ομάδας συγγραφέων με αλφαβητική σειρά: Καμπίτσης Χ., Μάστορα Ι.,  Μουντάκης, Κ., Μουρατίδης Ι. Το εγχειρίδιο εγκρίθηκε από το Ελληνικό Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΥΠΕΠΘ) στο πλάσιο του έργου ΣΕΠΠΕ (Σχολεία Εφαρμογής Πειραματικών Προγραμμάτων) και διδάχτηκε σε 30 επιλεγμένα Δημοτικά σχολεία το έτος 1999 και σε 400 Δημοτικά σχολεία, σε 39 Νομαρχίες της χώρας στις Δ΄, Ε΄, και ΣΤ΄ τάξεις, δηλαδή σε παιδιά ηλικίας 9, 10, και 11 χρονών. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 45.000 μαθητές και 140 εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, κατάλληλα επιμορφωμένοι στο περιεχόμενο, στις διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Το βιβλίο περιλαμβάνει 3 κεφάλαια:  Κεφάλαιο 1. Πληροφορίες-Γνώσεις (Ενότητα 1. Ιστορία της αρχαίας αγωνιστικής, Ενότητα 2. Σύγχρονη Ολυμπιακή Ιστορία, Ενότητα 3. Αθήνα 2004 - Η νέα πρόκληση, Ενότητα 4. Η τεράστια ωφέλεια της άσκησης) Κεφάλαιο 2. Ηθικά και Κοινωνικά μηνύματα (Ενότητα 5. Αφήγηση Ιστοριών, Ενότητα 6. Η δύναμη της θέλησης, Ενότητα 7. Το φίλαθλο πνεύμα νικά), Κεφάλαιο 3. Δραστηριότητες για τους μαθητές (και παιχνίδια). Σε κάθε κεφάλαιο αναφέρονται οι μαθησιακοί στόχοι, οι οδηγίες διδασκαλίας και η ένδειξη των αποτελεσμάτων.


4. Μάστορα, Ι. Επιλογή κι επιμέλεια κειμένων (2004) Σκιάς Όναρ, Εικαστική Συμβολή στην Ιδέα του Ολυμπισμού, Υπουργείο Πολιτισμού, Γενική Γραμματεία Ολυμπιακών Αγώνων
Επιλογή αρχαίων κειμένων, μετάφραση και γλωσσική απόδοση για την νέα Ελληνική και αγγλική γλώσσα για το Εικαστικό λεύκωμα, το οποίο φιλοτέχνησε η εικαστική δημιουργός Αγγελική Ντάγκαρη. Το λεύκωμα περιλαμβάνει αποσπάσματα από Φιλόστρατο Γυμναστικό, Λυσία Ολυμπιόνικο, Επίνικες Ωδές του Πινδάρου κ.α.  



5.  Binder, D. et al (2000) Be a Champion in Life!! A project of the Foundation of Olympic and Sport Education, AVAKIO, Athens.
Συμμετοχή στην ομάδα συγγραφής του συλλογικού τόμου (Editorial board: Andrews, J. Binder, D., Jobling, I., Talbot, M. Liponski, W., Mastora, I., Mouratides, J.) και συντονίστρια προγράμματος (project coordinator). Το έργο συνέγραψε κι επιμελήθηκε η Δρ. Deanna Binder. Το εκπαιδευτικό υλικό έλαβε έγκριση (endorsement) από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, την UNESCO (Paris), την Διεθνή Επιτροπή Αθλητικών Επιστημών και Φυσικής Αγωγής (ICSSPE) και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO). Κρίθηκε από 30 σχολικούς συμβούλους από 11 διαφορετικές χώρες, μεταξύ των οποίων εκπρόσωπος της UNESCO. Περιλαμβάνει δραστηριότητες για παιδιά ηλικίας 9-13 ετών, οι οποίες βασίζονται στη χαρά της συμμετοχής και στα σημαντικά μηνύματα της Ολυμπιακής Φιλοσοφίας. Το βιβλίο χωρίζεται στις παρακάτω θεματικές: 1. Ενότητα σώματος- πνεύματος και ψυχής 2. Φίλαθλο πνεύμα 3. Πολυ-πολιτισμική ενότητα 4. Προσωπική επίτευξη στόχων-αριστεία 5. Οι Ολυμπιακοί αγώνες παρόν και μέλλον. Στην αρχή κάθε μιας από  αυτές τις ενότητες αναφέρονται οι μαθησιακοί στόχοι και η ένδειξη των αποτελεσμάτων, ενώ σε κάθε θεματική ενότητα υπάρχουν κάρτες δραστηριοτήτων για τα παιδιά. Μετά την ολοκλήρωση της συγγραφής και πριν ακόμη το εγχειρίδιο εκδοθεί και παρουσιαστεί έγινε σύντομη δοκιμαστική εφαρμογή (trial phase) του εκπαιδευτικού υλικού σε επιλεγμένα Δημοτικά σχολεία και των πέντε ηπείρων με κύριο στόχο τη δοκιμασία του εκπαιδευτικού υλικού, μια πρώτη εκτίμηση των αντιδράσεων των Καθηγητών και των μαθητών, συγκέντρωση παρατηρήσεων και αναφορών για την UNESCO καθώς και συλλογή υλικού (φωτογραφίες, slides, videos κ.α).


6. BinderD.  Επιμέλεια (2004) Γίνε Πρωταθλητής της Ζωής!! Ένα πρόγραμμα του Διεθνούς Ιδρύματος Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας, ΑΒΑΚΙΟ, Αθήνα.
Διεύθυνση της Ελληνικής έκδοσης, συμμετοχή στην ομάδα σύνταξης και προσθήκες για την Ελληνική γλώσσα (με αλφαβητική σειρά: Αναστασίου, Α. Βουζίκα, Ε., Μάστορα, Ι, Μουντάκης, Κ.). Το βιβλίο κρίθηκε κι εγκρίθηκε από το Ελληνικό Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΥΠΕΠΘ) και διανεμήθηκε στους Καθηγητές Ολυμπιακής Παιδείας ως επικουρικό υλικό για τη διδασκαλία του προγράμματος Ολυμπιακής Παιδείας.



7. Gonzalez-Gross, M. et al (2008) Active Healthy living, A guide for parents, A project by Coca Cola Europe pbs.
Συμμετοχή στη συγγραφική ομάδα: Miles L., Stokes C., Fox K., Mastora I., Davis, A. με επικεφαλής της συγγραφής την Prof. Dr. Marcela Gonzalez-Gross. Το εγχειρίδιο απευθύνεται σε γονείς κι εκπαιδευτικούς, ενθαρρύνει την φυσική δραστηριότητα και την άσκηση καθώς και την υγιεινή διατροφή. Παρουσιάζει μεθόδους παρακίνησης για τα παιδιά και τους νέους κι εξηγεί στους γονείς την αξία και τη σημασία της φυσικής δραστηριότητας. Δομείται στα ακόλουθα κεφάλαια:
Κεφάλαιο 1: Τι είναι η φυσική δραστηριότητα και πόση χρειάζεται
Κεφάλαιο 2: Η υποκινητικότητα στην Ευρώπη
Κεφάλαιο 3: Γιατί η φυσική δραστηριότητα είναι σημαντική
Κεφάλαιο 4: Τρώγοντας υγιεινά-βασικές διατροφικές οδηγίες
Κεφάλαιο 5: Διατροφή και υδάτωση για δραστηριότητα
Κεφάλαιο 6: Πως να βοηθήσουμε τα παιδιά να γίνουν πιο δραστήρια
Κεφάλαιο 7: Φυσική δραστηριότητα και περιβάλλον - Τι λέει ο περιβαλλοντολόγος.
Κεφάλαιο 8: Βασικά κλειδιά να θυμόμαστε.



8. Binder, D. (2007) Teaching Values, An Olympic Education Toolkit, A project of the International Olympic Committee, IOC Commission for Culture and Olympic Education.



Συμμετοχή ως contributor στην ανάπτυξη του εγχειριδίου υπό την καθοδήγηση της Δρος. Deanna Binder. Contributors: Brownlee H., Chevalley A., Crooks C., Fasan C., Guo Y., Hall S., Kensington E., Mastora I., Moragas M., Naul R., Nguyen H., Paterson J., Sithole T., Talbot M.  Το εγχειρίδιο εστιάζει σε τρεις οικουμενικές αξίες, την αριστεία, την φιλία και το σεβασμό. Αναπτύσσει στρατηγικές που προωθούν τις Ολυμπιακές αξίες κι ενθαρρύνουν τους νέους να συμμετέχουν στον αθλητισμό. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι ένα εργαλείο για να διατηρεί το ενδιαφέρον των νέων για τον αθλητισμό, να ενθαρρύνει τη συμμετοχή στα σπορ και να προωθεί τις Ολυμπιακές αξίες. Αποτελείται από τρία μέρη: 1. ένα εγχειρίδιο διδασκαλίας, 2. μια διαδραστική βάση δεδομένων και 3. μια ετικέτα.



9. ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 (2001) Ολυμπιακές Ματιές, Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα
Συμμετοχή στην Ομάδα σχεδιασμού και υλοποίησης: (με αλφαβητική σειρά): Αρβανίτη Ν., Βασιλειάδης Ν., Γεωργιάδης Κ., Κέλλης Η., Λιούμπη Ε., Μακρής Α., Μάστορα Ι. Με το λεύκωμα “Ολυμπιακές Ματιές” δόθηκε  έμφαση στο περιεχόμενο, τις ιδέες και τις αξίες του Ολυμπισμού. Το λεύκωμα είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνει την προσέγγιση των διδακτικών ενοτήτων μέσα από την επεξεργασία. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν οι ίδιοι τις έννοιες και τις αξίες του Ολυμπισμού, αλλά και να γνωρίσουν την πρακτική εφαρμογή του Ολυμπιακού Κινήματος σε σχέση με άλλες παραμέτρους της σύγχρονης πραγματικότητας (ιστορικές, οικονομικές και πολιτιστικές). Απαραίτητη προϋπόθεση για την αξιοποίηση του λευκώματος θεωρείται η ενεργητική συμμετοχή και η συνεργασία των μαθητών. Οι προτεινόμενες δραστηριότητες στοχεύουν στη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού στην προσπάθειά του να ενθαρρύνει την πρωτοβουλία και τη δημιουργικότητα των μαθητών.



10. ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 (2001) Τα Ολυμπιακά Αθλήματα, Οργανωτική Επιτροπή  Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.
Συμμετοχή στην Ομάδα σχεδιασμού και υλοποίησης με αλφαβητική σειρά: Βασιλειάδης Ν. , Βερναδάκης Ν., Γκέκα Π.,  Κέλλης Η., Μακρής Α., Μάστορα, Ι., Τσαγδή, Χ.  Στο βιβλίο περιέχονται πληροφορίες για τα αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων. Τα παιδιά μπορούν να ενημερωθούν για τα αθλήματα, την ιστορία τους, τους κανονισμούς, το χώρο διεξαγωγής τους και να καλλιεργήσουν-αναπτύξουν κινητικές ικανότητες και δεξιότητες. Ενθαρρύνει τη διοργάνωση μικρών τουρνουά επίδειξης όλων των αθλημάτων, επιδιώκοντας τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή. Συνοδευτικό υλικό του βιβλίου, αποτελεί η βιντεοκασέτα «Τα Ολυμπιακά Αθλήματα» με 3λεπτες παρουσιάσεις των Ολυμπιακών αθλημάτων. Κάθε 3λεπτη παρουσίαση περιλαμβάνει 20 δευτερόλεπτα από στιγμιότυπα Ολυμπιακών Αγώνων του 2000, την περιγραφή του αθλήματος και τέλος, κάρτες με τα βασικά σημεία των κανονισμών διεξαγωγής του.



11. ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 (2001) Προτάσεις - Προοπτικές για το Δημοτικό, Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα
Συμμετοχή στην Ομάδα σχεδιασμού και υλοποίησης με αλφαβητική σειρά: Αρβανίτη Ν., Βασιλειάδης Ν., Γεωργιάδης Κ., Δούκα Ι.,  Κέλλης Η., Λιούμπη Ε., Μακρής Α., Μάστορα Ι., Παπανδέου Ζ. Είναι ένα εγχειρίδιο οδηγιών για τον εκπαιδευτικό, με χρήσιμες προτάσεις κι επεξηγήσεις για τη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού. Στο εγχειρίδιο αυτό, ο εκπαιδευτικός θα λύσει τυχόν απορίες του για τη χρήση του υλικού, αλλά και θα βρει ενδιαφέροντα πληροφοριακά στοιχεία και προτάσεις για κατασκευές. Είναι το ίδιο για τον πρώτο και δεύτερο κύκλο, δηλαδή για όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου.



12. ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 (2001) Προτάσεις - Προοπτικές για Γυμνάσιο και Λύκειο, Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα
Συμμετοχή στην Ομάδα σχεδιασμού και υλοποίησης με αλφαβητική σειρά: Αρβανίτη Ν., Βασιλειάδης Ν., Γεωργιάδης Κ., Κέλλης Η., Λιούμπη Ε., Μακρής Α., Μάστορα Ι., Παπαδοπούλου Α., Παυλογιάννης Ο. Είναι ένα εγχειρίδιο οδηγιών για τον εκπαιδευτικό, με χρήσιμες προτάσεις κι επεξηγήσεις για τη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού στο Γυμνάσιο και Λύκειο (δηλαδή στον Γ’ κύκλο). Στο εγχειρίδιο αυτό, ο εκπαιδευτικός θα λύσει τυχόν απορίες για τη χρήση του υλικού, αλλά και θα βρει ενδιαφέροντα πληροφοριακά στοιχεία και προτάσεις για ομαδοσυνεργατική διδασκαλία.



13. ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 (2001) Ολυμπιακό 2004άδιο 6-9 ετών, Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα
Συμμετοχή στην Ομάδα σχεδιασμού και υλοποίησης με αλφαβητική σειρά: Αρβανίτη Ν., Βασιλειάδης Ν., Γεωργιάδης Κ., Κέλλης Η., Λιούμπη Ε., Μακρής Α., Μάστορα Ι. Πρόκειται για τετράδιο εργασίας, το οποίο, μέσα από δραστηριότητες κυρίως παιγνιώδους μορφής (τελίτσες, λαβύρινθους, γρίφους, παράξενες διαδρομές και αντιστοιχίες), βοηθά το μαθητή να προσεγγίσει τις θεματικές ενότητες, που έχουν οριστεί γι’ αυτές τις τάξεις. Μέσα από τις σελίδες δραστηριότητας του τετραδίου, τα παιδιά ανακαλύπτουν τους αθλητές της αρχαίας Ελλάδας, προσεγγίζουν τα Ολυμπιακά σύμβολα, γνωρίζουν τα σύγχρονα αθλήματα, κι ενημερώνονται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Οι παιγνιώδεις αυτές δράσεις προσφέρουν ψυχαγωγία και καθιστούν τη μάθηση μια ενεργό περισσότερο παρά παθητική διαδικασία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι για να εκπληρωθούν οι επιδιωκόμενοι στόχοι είναι απαραίτητο να συναρτηθούν με την ηλικία και την αντιληπτική ικανότητα των μαθητών. Το γνωστικό αντικείμενο για την κατάρτιση κι ενημέρωση του εκπαιδευτικού, υπάρχει στο βιβλίο “Ολυμπιακοί Αγώνες, Αναφορές-Προσεγγίσεις”. Στο εγχειρίδιο προτείνονται συμπληρωματικές δράσεις.



14. ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 (2001) Ολυμπιακό 2004άδιο 10-12 ετών, Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα
Συμμετοχή στην Ομάδα σχεδιασμού και υλοποίησης με αλφαβητική σειρά: Αρβανίτη Ν., Βασιλειάδης Ν., Γεωργιάδης Κ., Κέλλης Η., Λιούμπη Ε., Μακρής Α., Μάστορα Ι. Πρόκειται για βιβλιοτετράδιο δραστηριοτήτων για τον Β’ κύκλο. Ο σχεδιασμός του, η μεγάλη ποικιλία θεμάτων και πληροφοριών και οι παιγνιώδεις δράσεις ανταποκρίνονται και καλύπτουν μια σύγχρονη ανάγκη: να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε Ολυμπιακά θέματα με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο. Αξιοποιώντας το ο μαθητής έχει την ευκαιρία ανάπτυξης πρωτοβουλιών που θα τονώσουν ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον και τη δημιουργικότητά του. Προτείνεται οι μαθητές να χωριστούν σε ομάδες και να παροτρυνθούν ώστε να εργασθούν επιλέγοντας οι ίδιοι τον τρόπο προσέγγισης των υπό εξέταση θεμάτων. Με τον τρόπο αυτό τα μέλη της ομάδας θα μάθουν να συνεργάζονται, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να επιλέγουν ρόλους και θα αξιοποιηθούν οι ψυχοκινητικές τους δεξιότητες.  Τα τετράδια εργασίας των μαθητών με ασκήσεις του Α΄ και Β΄ Κύκλου μεταφράστηκαν στα Γαλλικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Πορτογαλικά και Ισπανικά. 



15. Binder, D. (2009) Raise a Champion, A Guidebook for families, A project of the International Foundation of Olympic and Sport Education, ABAKIO, Athens
Συμμετοχή στη συγγραφή και Διευθύντρια προγράμματος. H ειδική έκδοση του Διεθνούς Ιδρύματος Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας «Αναθρέψτε έναν Πρωταθλητή!-Οδηγός για Οικογένειες» τέθηκε υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φιλάθλου Πνεύματος, του Ελληνικού Υφυπουργείου Αθλητισμού και της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNESCO. Ο Οδηγός εκδόθηκε στo πλαίσιο του προγράμματος «Μια νέα γενιά αλλάζει τον κόσμο», μια πρωτοβουλία υπό την υψηλή αιγίδα του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ο Οδηγός παρέχει το παιδαγωγικό πλαίσιο μέσα στο οποίο υπάρχουν κατευθυντήριες οδηγίες, αναλυτικές πληροφορίες και κατανοητά παραδείγματα για τους γονείς για να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με τα παιδιά τους. Ο Οδηγός απευθύνεται σε γονείς κι εκπαιδευτικούς και παρουσιάζει επικοινωνιακές δεξιότητες, τεχνικές αποφυγής σύγκρουσης και παιδαγωγικές αρχές. Ο Οδηγός αυτός κρίθηκε από το εκπαιδευτικό τμήμα της UNESCO. Οι παρακάτω οδηγίες, προτάσεις και συμβουλές εμπεριέχονται στον Οδηγό για τους Γονείς.



BinderD. (2009) Αναθρέψτε έναν πρωταθλητή, Οδηγός για Οικογένειες, Ένα πρόγραμμα του Διεθνούς Ιδρύματος Ολυμπιακής και Αθλητικής παιδείας, ΑΒΑΚΙΟ, Αθήνα.
Επιμέλεια της Ελληνικής έκδοσης.



17. Μάστορα, Ι. Επιμέλεια (2002) Άναψε την φλόγα του Ολυμπισμού, Μαθητικό Περιοδικό του Δήμου Θεσσαλονίκης, Δήμος Θεσσαλονίκης, Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νεολαίας.
Συντονισμός της ομάδας εργασίας και συμμετοχή στην ομάδα συγγραφής με αλφαβητική σειρά: Βλάχος Γ., Βουζίκα Ε., Μακρής Α., Μάστορα Ι., Παπαδόπουλος Α., Παρασκευοπούλου Ε.  Μαθητικό περιοδικό του Δήμου Θεσσαλονίκης για τον Ολυμπισμό και τον Εθελοντισμό με τη συνεργασία του Διεθνούς Ιδρύματος Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας.



18. Μάστορα, Ι. (2013) Αισθητική Γυμναστική, Θεωρία της Επιστήμης, Εκδόσεις Αρναούτη, Όμιλος Κύκλος (Εύδοξος)
 Το βιβλίο παρουσιάζει μια σύντομη Ιστορική επισκόπηση του γνωστικού αντικειμένου καθώς και αισθητικά πρότυπα σώματος σε διαφορετικά ιστορικά, πολιτιστικά και κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα. Εξηγεί πώς επιδρά η άσκηση σε όλα τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού καρδιαγγειακό, αναπνευστικό, μυϊκό σύστημα και τα οφέλη που προκύπτουν. Διερευνά τη σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ ειδικού και ασκούμενου, και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η σύνταξη ερωτηματολογίου. Επεξηγεί τη συμπλήρωση του Δελτίου Φυσικής και Κινητικής κατάστασης και τον τρόπο υλοποίησης των σωματοσκοπικών εξακριβώσεων, τι σημαίνει  φυσική κατάσταση, ποιο είναι το φάσμα των κινητικών ικανοτήτων και πως αξιολογούνται. Αναλύονται τα μέρη μιας διδακτικής μονάδας, γίνεται αναφορά στα κυριότερα είδη προπόνησης, αερόβια, σωματοδομική γυμναστική ή μυϊκή ενδυνάμωση (προπόνηση με βάρη ή αντιστάσεις όπως λάστιχα), κλασσικό χορό, yoga και στη μέθοδο Pilates. Γίνεται αναφορά στο ενεργειακό ισοζύγιο, στον δείκτη Μάζα σώματος, στη μάστιγα της παχυσαρκίας κι εξετάζεται ο ρόλος της άσκησης στην πρόληψη της. Παρουσιάζονται οι προϋποθέσεις, καθώς επίσης οι σχετικές και απόλυτες αντενδείξεις για την φυσική δραστηριότητα στη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη, καθώς επίσης οι προϋποθέσεις οι σχετικές αι απόλυτες αντενδείξεις για την άσκηση στην Τρίτη ηλικία. Τέλος, τεκμηριώνεται η ευεργετική επίδραση της άσκησης ως μέσον πρόληψης πολλών ασθενειών από την παιδική ηλικία.



19. Mastora, I. (2014) Dance-The Aesthetic Dimension. Questioning the Efficiency of the Examination system, Arnaoutis pbs, Athens
Η σπουδή του χορού είναι μελέτη τέχνης. Εξαιτίας του καλλιτεχνικού του δυναμικού,  ο χορός είναι δύσκολο να εξεταστεί ή να αξιολογηθεί. Παρόλα αυτά, η εξέταση και αξιολόγηση του χορού αναβαθμίζουν το status του μέσα στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να ζυγίσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του συστήματος εξετάσεων συμπεριλαμβάνοντας την αξιοπιστία των μεθοδολογικών εργαλείων και τα κατάλληλα κριτήρια αξιολόγησης. Προτείνονται σχέδια ακαδημαϊκών περιγραμμάτων και τρόποι ανάπτυξης της διαδικασίας αξιολόγησης, ενώ παρουσιάζονται και οι απόψεις των επαγγελματιών δασκάλων χορού. Το έργο κυκλοφορεί μόνο στην Αγγλική γλώσσα.



20. Λάζου Α., & Μάστορα, Ι.  Επιμέλεια (2015) Όρχησις και Άθληση, Δοκίμια Ιστορίας- Φιλοσοφίας και Παιδείας, Εκδόσεις Αρναούτη, Όμιλος Κύκλος, Αθήνα. Η έκδοση τελεί υπό την αιγίδα του Διεθνούς Συμβουλίου Χορού της UNESCO. ISBN 978-960-9764-51-3.
Στο έργο αυτό συμμετέχουν Έλληνες και ξένοι ειδικοί επιστήμονες που ασχολούνται με την όρχηση και άθληση. Περιλαμβάνει δοκίμια Ιστορίας- Φιλοσοφίας και Παιδείας,  άρθρα, έρευνες και μελέτες στην Ελληνική και αγγλική γλώσσα.  Η έκδοση τελεί υπό την αιγίδα του Διεθνούς Συμβουλίου Χορού της UNESCO. Πρόκειται για μια διεπιστημονική προσέγγιση του χορού και της αθλητικής αγωγής με σκοπό να αναδειχθούν ως κύριοι άξονες πολιτισμού, αγωγής και παιδείας. Απευθύνεται σε μελετητές κι ερευνητές του χορού και της αθλήσεως.



21. Μάστορα Ι, (2015) Αισθητική Γυμναστική –Οδηγός Εργαστηριακών ασκήσεων, Εκδόσεις Αρναούτη, Όμιλος Κύκλος, Αθήνα   (Υπό έκδοση) ISBN 978-960-9764-54-4.  
Ο Οδηγός περιλαμβάνει εργαστηριακές ασκήσεις για την εκγύμναση κι αισθητική βελτίωση όλου του σώματος για άνδρες και γυναίκες. Οι ασκήσεις είναι ελεύθερες και με τη χρήση οργάνων (λάστιχα, αλτήρες, όργανα γυμναστικής, fitballs). Απευθύνεται σε Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Κινησιολόγους κι Αισθητικούς.






    Ακολουθούν ενδεικτικά εξώφυλλα βιβλίων που έχει επιμεληθεί η συγγράψει η Δρ. Μάστορα καθώς και συμμετοχή σε συλλογικούς τόμους και αναλυτικό Υπόμνημα για κάθε ένα από αυτά.

    Μονογραφίες



















    Συμμετοχές ή /και Επιμέλεια:





























    Συμμετοχη στα βιβλία: Εισαγωγή στην Ολυμπιακή Παιδεία (Επιμέλεια Ι. Μουρατίδης) &
    Ολυμπιακή και Αθλητική Παιδεία (Επιμέλεια Ι. Γκιόσος)